בעלי כלבים וחתולים מתלבטים ומתחבטים בשאלה האם לסרס או לא לסרס את חיית המחמד שלהם, מכל מיני סיבות וטענות שונות. בין אם מדובר בסירוס של כלבים או סירוס חתולים חשוב לדעת ולהכיר את היתרונות של הפעולה הכירורגית המהירה הזו ולדעת שהיא יכולה במקרים רבים להציל חיים.

מהיכן נובעת ההחלטה על סירוס כלבים?

הבסיס לצורך בסירוס נובע משינויים בהתנהגות של הכלב, שיכולים להיות גם קשים להתנהלות היומיומית ואף מסוכנים. ככל שהכלב מתבגר אנחנו מגלים שינויים בהתנהגות שלו כלפי כלבים אחרים, זכרים ונקבות כאחד. כלבים שאינם מסורסים יכולים להראות תוקפנות כלפי כלבים אחרים, בגלל מאבקי טריטוריה או תחרות על ליבן של כלבות מיוחמות. סירוס כלב יכול למנוע גם בריחה של הכלב מהבית כדי להיפגש עם נקבות מיוחמות, תופעה שמתרחשת לא פעם בגלל הימנעות מהתהליך.

לפעולת הסירוס יש גם חשיבות בריאותית. כלב שאינו מסורס חשוף יותר לגידול של בלוטת הערמונית ובכך לזיהום ודלקות בדרכי השתן, מה שיכול להוביל לסיבוכים וסבל רב עבור הכלב. התוקפנות הטבעית שמגיעה לשיאה אצל כלבים בוגרים שאינם מסורסים, יכולה לגרום לפציעות ותאונות אצל כלב שמתרוצץ ורב עם כלבים אחרים. בנוסף, סירוס חתולים וכלבים כאחד מונע ומפחית גידולים באיזור האשכים ובפי הטבעת.

פעולת הסירוס מונעת גם בעיות התנהגותיות מיניות. כלבים שאינם מסורסים יכולים להתנהג בתוקפנות כאשר הם קופצים ויוזמים מגע מיני עם כלבות, כלבים ואפילו עם בני אדם. בנוסף, כלבים שאינם מסורסים נוטים להטיל שתן ברחבי הבית ומסביב לו כדי לסמן את הטריטוריה, דבר שנמנע כאשר הכלב מסורס.

סירוס הכלב או החתול – פעולה פשוטה ומהירה

סירוס כלב היא פעולה כירורגית די פשוטה, שמתרחשת בקליניקה של הוטרינר ובסופה ניתן לקחת את הכלב הביתה. הסירוס, ככל שהוא מתבצע בגיל צעיר יותר, משפיע בצורה חיובית יותר על התנהגות הכלב ומונע גם לא מעט מחלות.

ברוב המקרים אין תופעות לוואי או סיכונים מיוחדים, במיוחד כאשר מבצעים את הסירוס אצל וטרינר בעל ניסיון רב. כדי לקבל מידע נרחב יותר על תהליך הסירוס עצמו, כדאי להתייעץ עם הוטרינר המטפל ולבדוק מתי כדאי להזמין את הטיפול.

בין אם מדובר בוטרינר בדרום הארץ או וטרינר בכפר סבא תל אביב או כל מקום אחר, כל איש מקצוע ימליץ לכם כיום על סירוס הכלב או החתול כבר בגיל צעיר מאד, כדי למנוע את כל הבעיות שציינו כאן.