במרבית הערים בישראל, ניתן לפגוש בעשרות אם לא מאות חתולי רחוב שמשוטטים ברחובות ומנסים למצוא מחסה ומזון על מנת לשרוד בין חודשי השנה. בין אם מדובר בקיץ הישראלי הלוהט או בחורף הקר, כל עונה מביאה עמה התמודדות שונה עבור חתולי הרחוב שנאלצים להתמודד עם מגוון בעיות הישרדות שונות החל ממציאת אוכל ועד הסתגלות לתנאי שטח אורבניים, או במילים אחרות – הישרדות בתוך עולמם של בני האדם.

בשנים האחרונות נראה שנושא חתולי הרחוב הפך להיות נושא מרכזי ומהותי עבור עיריות רבות בארץ, ובמיוחד השאלה כיצד ניתן להתמודד עם הסוגיה בצורה ההומאנית הטובה ביותר. אבל עד שהעיריות יצליחו למצוא פתרון אמיתי לנושא, הנה כמה צעדים שאתם יכולים לעשות כדי לדאוג לחתולי הרחוב.

חתולי רחוב אינם חתולי בית

לפני שנתחיל, בוא נדבר רגע על אימוץ. לעיתים נראה שהפתרון הפשוט ביותר עבור חתולי הרחוב, הוא אימוץ. אבל האמת היא, שהפתרון הרבה פחות פשוט ממה שהוא נראה, משתי סיבות מרכזיות – הראשונה, לא כל חתול שתאספו מהרחוב יצליח להתרגל לחיי הבית. חתולי רחוב עלולים להיות אגרסייביים ואלימים יותר כאשר הם מרגישים מאויימים דווקא בגלל שנאלצו לחיות בתנאי הישרדות.

הסיבה השנייה, קשורה לעובדה שלא משנה כמה כוונות טובות ישנן בפעולת האימוץ הישיר מהרחוב, לעיתים אתם לא יכולים לדעת איזה מחלות נושאים עמם החתולים. לכן, כשזה נוגע לאימוץ חתולים – עדיף לעשות זאת מעמותה מקצועית שמטפלת בבע”ח ולא ישירות מהרחוב (למרות שתמיד יש יוצאים מן הכלל כמובן). אז מה בכל זאת אפשר לעשות על מנת להקל על חתולי הרחוב?

סירוס חתולים מהרחוב – פתרון פשוט לבעיה חשובה

אחת הבעיות המרכזיות שמדברים עליהם כשעוסקים בסוגיית חתולי הרחוב, היא נושא ריבוי היתר. חתולי רחוב נוטים להתרבות בקצב מהיר וכך קורה שבמקום לטפל בעשרה חתולים, אנחנו יכולים למצוא את עצמינו פתאום עם 50 חתולי רחוב שמשוטטים בעיר.

זו בדיוק הסיבה למה סירוס חתולים אשר מגיעים מהרחוב הפך להיות אחד הפתרונות שעולים כיום על מנת להקל בסבלם של חתולי הרחוב ולמנוע ריבוי יותר. בנוסף, מחקרים רבים כבר הוכיו שסירוס חתולים מונע מחלות ומצליח לשפר את איכות החיים של החתולים.

השארת מים ומזון

צעד נוסף שתוכלו לעשות על מנת לעזור, הוא להשאיר מעט מים ומזון באיזור מוצל ומוגן שתמצאו ברחוב שלכם. רצוי שזה יהיה איזור מורחק מבנייני המגורים על מנת שלא להפריע לשכנים (ולמנוע מריבות מיותרות), ולהקפיד על כך במיוחד בחודשים הקיץ החמים.

לשאלות נוספות בנוגע לסירוס חתולים, בד”ר די נשמח לענות על כל שאלה שיש לכם בנושא.