עבור בעלי כלבים וחתולים הדאגה לחיית המחמד שלהם זהה לדאגה לילד והם יודעים שזהו תפקידם לעשות מה שניתן על מנת לשמור על הבריאות של בעל החיים שהם אימצו לחיקם. בדומה לתינוקות, בעלי חיים לא יודעים לרוב להביע את עצמם כאשר משהו אינו כשורה או אם הם סובלים מאיזשהו סימפטום.

דבר זה גורם לבעלי כלבים וחתולים למצוא עצמם לעיתים בהתלבטויות ולשאול את עצמם האם צריך ללכת לווטרינר לבדוק את הבעיה או שזה לא הכרחי. לצורך כך, עבור אלה מכם המתגוררים באזור השרון, לפניכם רשימה של סימפטומים שבמידה והם מופיעים אצל חיית המחמד שלכם, זה הזמן ללכת לווטרינר בשרון.

אובדן תאבון ואי אכילה

בקרב כלבים שמסרבים לאכול, לא מסוגלים לאכול או שאיבדו את תאבונם, המינוח הוא “אנורקסיה”. ישנן סיבות רבות ושונות העשויות לגרום לבעל חיים לאבד את התיאבון שלו, אבל מה שבטוח זה שמדובר בנורה אדומה שעשויה להעיד על מחלה כלשהי.

במידה והמקרה נמשך מעבר ליממה, מדובר בתופעה שעשויה להיות בעלת השלכות על בריאותו של בעל החיים. בעלי חיים מתחת לגיל חצי שנה עשויים לסבול ממגוון בעיות שנוצרות עקב איבוד התיאבון שלהם.

חוסר שקט והתעלפויות

הכלב או החתול שלכם צועד במעגלים בבית ללא הפסקה? מדובר בסימפטום שעשוי להעיד על אי נוחות כלשהי או כאב שהחיה סובלת ממנו. ייתכן ומדובר בסימפטום ראשוני של משהו שיכול להתפתח מעבר, אבל גם אם מדובר אך ורק בזה, זה איתות על מצוקה מסוימת של בעל החיים. רצוי לבדוק את הנושא אצל וטרינר בשרון בהקדם.

במקרים בהם בעל החיים סובל מאובדן כוח פתאומי שגורם לו ליפול ללא היכולת לקום, מדובר בהתמוטטות אקוטית. ישנם כלבים העשויים גם לאבד את הכרתם במקרה מסוג זה. בחלק מן המקרים נראה התאוששות מאוד מהירה, לעיתים אפילו ברמה של כמה שניות לאחר ההתעלפות, כאשר במקרים אחרים ייתכן וייקח יותר זמן עבור בעל החיים להתאושש. גם במקרה של התאוששות מהירה ובמיוחד במקרה בו החיה לא בהכרה, צריך לגשת מיידית אל וטרינר בשרון.

אובדן משקל בקרב בעלי חיים

מצב פיזי הנגרם מאיזון קלוריות שלילי בגופו של בעל החיים עשוי לבוא לידי ביטוי באיבוד משקל. כאשר גופו של בעל החיים פולט החוצה חומרי מזון חיוניים לפני שמתאפשר לו לעכל אותם, או במקרים שבהם יותר קלוריות נשרפות לעומת אלו שנספגות בגוף לאחר העיכול, נגרם אובדן משקל.

ברגע שבעל החיים מאבד יותר מ- 10% ממשקל גופו הנורמלי, ייתכן ומדובר במקרה רפואי רציני מאוד וצריך למהר ולהגיע עם בעל החיים לבדיקה אצל וטרינר בשרון. מדובר כאן בקצה המזלג של התופעות העשויות להופיע בקרב חיית המחמד היקרה שלכם, אך הן די שכיחות ולכן חשוב להיכרן. בכל מקרה בו אתם סבורים כי ישנו צורך בבדיקה מעמיקה, אל תהססו וגשו עם בעל החיים אל וטרינר בשרון.