בימים בהם אנחנו מתרגלים מחדש לגשם, לקור ולתנור הדולק, רבים מאיתנו מתרגלים גם למחלות החורף. לשפעת, לצינון ולשאר הדברים המלבבים שמגיעים עם העונה הקרה. בישראל יש אמנם רק כמה חודשים קצרים של חורף, אבל במהלך החודשים האלו גם בעלי החיים שלנו עשויים לחלות.

חתולים וכלבים נוטים לחלות גם הם במהלך החורף, בעיקר כשמדובר בגורים. זהו בהחלט הזמן שבו חיסוני כלבים וחתולים הופכים חשובים מתמיד ואנחנו, האחראיים בסיפור, חייבים להיות עם היד על הדופק כדי לוודא שחיות המחמד שלנו מקבלות את כל מה שצריך כדי להתחסן לקראת מחלות החורף.

 אילו מחלות יכולות לתקוף כלבים וחתולים?

כלבים וחתולים יכולים לסבול מלא מעט מחלות במהלך החורף ובכלל. חיסוני חתולים וכלבים אמורים לסייע במניעת מחלות כלליות כמו מחלות לב, כליות, תזונה ומחלות זיהומיות. בחורף, בעלי החיים שלנו חשופים למחלות נוספות ולכן צריך, ממש כמו אצל בני אדם, להקפיד על בריאותם ולחזק את המערכת החיסונית שלהם.

היפותרמיה היא בין המחלות הנפוצות בחורף. זהו למעשה מצב פיזי שבו חום הגוף יורד ואינו נורמלי לפי המדדים הרגילים. במקרה כזה, בשפה פשוטה, החיות פשוט קופאות מקור. היפותרמיה יכולה לגרום להתעלפויות, רעידות, אובדן הכרה, עייפות ותופעות רבות אחרות.

חיסוני כלבים, חיסוני חיתולים

במקרה כזה חשוב להחזיר את חום הגוף. לעטוף את הכלב או החתול, לייבש אותו היטב במידה והוא רטוב מגשם, לחמם אותו ולדאוג שהבית חם מספיק. בנוסף, ישנם בגדים מיוחדים לכלבים ולחתולים שיכולים גם הם לחמם בחורף.

הדרך הטובה ביותר לשמור על החתול או הכלב שלכם היא להכניס אותו הביתה בחורף.

מחלה נוספת היא דלקות בדרכי השתן. דלקות אלו קשורות לכמות השתייה של חתולים וכלבים במהלך החורף. כלבים וחתולים שותים פחות נוזלים במהלך החורף והתוצאה היא דלקות בדרכי השתן, ממש כמו אצלנו.

במקרה של דלקות בדרכי השתן חשוב לפנות אל הוטרינר ולוודא שלא מדובר במצב חמור שדורש טיפול תרופתי או בדיקות נוספות.

מתי כדאי לחסן את הכלב והחתול?

חיסוני כלבים וחתולים הם חלק בלתי נפרד מהטיפול הראשוני בחיית המחמד שלכם ונמשכים גם לאחר שנים, כאשר הוטרינר מלווה אתכם ודואג לתעד את כל החיסונים בפנקס חיסונים מסודר.

אם עדיין לא חיסנתם את החתול או הכלב שלכם כדאי לעשות זאת בהקדם, זאת משום שהשפעת החיסון נכנסת לתוקף רק לאחר כמה חודשים. חשוב לשמור על קשר עם הוטרינר לאורך הזמן ולרשום לעצמכם מתי צריך לקבוע תור לחיסון.

ממש כמונו, גם חתולים וכלבים יכולים לסבול ממחלות. בחורף ובכלל. כדי להגן על החתולים והכלבים האהובים עלינו חשוב להקפיד על שגרת החיסונים, להיות בקשר עם הוטרינר שלכם ולחשוב על החיות האהובות עליכם בדיוק כמו שאתם חושבים על בריאותכם שלכם.