מזון טוב משמעו בריאות לכלב ולחתול

חתולים וכלבים החיים בבית מסתמכים על המזון הייעודי כמעט במאת האחוזים לצורך קבלת כל אבות המזון שהם זקוקים להם. האוכלים שחיות המחמד אוכלות הוא בעלת חשיבות עליונה לבריאותם ולתפקוד תקין שלהם. מזון בריאותי, יהיה קודם כל מזון שמכיל את כל אבות המזון שחיות המחמד שלנו צריכות ולא יכולות לייצר בעצמם. במזון לחתולים חשוב למשל שיימצא חומר שנקרא טאורין, החשוב לתפקוד תקין של מערכת הראייה. במזון לכלבים שמספק את כל הנוטריינטים הדרושים, נמצא לדוגמה חומצות אמינו חיוניות. מזון איכותי וטוב לכלבינו ולחתולינו יעניק להם חיים ארוכים יותר, תפקוד טוב יותר ומראה טוב ובריא יותר של הפרווה. לכן, יש חשיבות גבוהה לבחירת מזון איכותי. בנוסף לחשיבות הגבוהה של המזון במצב בריאותי תקין של החיות שלנו, ישנן חיות שסובלות ממגוון בעיות בריאותיות אשר זקוקות למזון רפואי מיוחד.

שמירה על בריאות בעל החיים עם מזון איכותי

סוגי המזון הרפואי לכלבים ולחתולים

יש מספר בעיות בריאות נפוצות אצל כלבים וחתולים עבורן אפשר למצוא מזון ייעודי שמאפשר לטפל בבעיה או להקל עליה:

  • מזון לסוכרת – הרבה מאיתנו חושבים שסוכרת היא נחלתם הבלעדית של בני האדם, אך למעשה גופנו וגופם של רוב היונקים פועל בצורה די דומה ולכן כמעט כל החיות סובלות ממחלות דומות. כלבים וחתולים מבוגרים סובלים לעתי קרובות מסוכרת, שמשמעה אחוז סוכר גבוה בדם. זוהי מחלה הגורמת לסיבוכים רבים. קיים מזון לכלבים ולחתולים שמכיל אחוז נמוך של פחמימות, אשר מסייע באיזון הסוכרת ובטיפול בבעיה.
  • מזון להשמנת יתר – חתולים וכלבים שנמצאים שעות רבות בבית ללא פעילות, עלולים לסבול מהשמנת יתר. כמו אצל בני אדם, השמנת יתר מקושרת לחיים קצרים, לבעיות בלב ולבעיות תנועה. לטיפול בבעיה אפשר להעניק לחיות מזון רפואי דל קלוריות שמסייע להן לשמור על המשקל.
  • מזון לבעיות במערכת השתן – הכליות של חתולים וגם של חלק מזני הכלבים נוטות להיות האיבר הרגיש ביותר לסיכוים ולבעיות בגיל המבוגר. לצורך כך קיים מזון לחתולים שייעודי לטיפול בבעיות בכליות. כמו כן קיים מזון כזה גם עבור כלבים.
  • מזון לבעלי חיים בעלי תופעות אלרגיה – כלבים וחתולים עלולים לסבול מאלרגיות למזון, שמתבטאות בפריחה בעור, בגירודים או במצב כללי ירוד. חלק מחומרי המזון באוכל רגיל לכלבים ולחתולים עלול לגרום לתופעות הללו. עבור מצב זה אפשר להשתמש במזון היפואלרגני שאינו מכיל חומרים מעוררי אלרגיה.

התאמת המזון לגודל ולגיל של החיה

הגיל של החיה והגודל שלה משפיע מאוד על סוג המזון שהיא צריכה לאכול. עבור גורים הן של כלבים והן של חתולים יהיה צורך בשימוש במזון מיוחד, שיכיל נוטריינטים מרוכזים שיסייעו לגורים לגדול. לגורים יונקים קיים אף חלב מיוחד. בכלבים, חשוב לבחור את האוכל לפי גודל גזע הכלב, כיוון שהוא משפיע על סוג הנוטריינטים ועל גודל האוכל שהכלב זקוק לו.