כל בעל כלב ותיק יודע שאחת לכמה זמן יש צורך לגשת לווטרינר על מנת לתת לכלב חיסון כלבת. זה ברור לכולם שמטרת החיסונים היא לשמור על הכלבים מפני מחלות, אך לא כולם יודעים כיצד הם פועלים ומה חשיבות התדירות שבהם נותנים אותם לכלב. חשוב להקפיד בנושא ולרכוש לפחות ידע בסיסי שיאפשר לכם להתנהל נכון ולשמור על חייו של הכלב שלכם, במיוחד אם אתם בעלים טריים של כלב ובמיוחד אם מדובר בגור.

מדוע מחסנים כלבים?

כמו בני אדם, גם כלבים ובעלי חיים אחרים חשופים למחלות. במקרה שכלב נחשף למחלה שמערכת החיסון שלו אינה מוכנה לקראתה, הכלב עלול לחלות ומצבו עשוי להתדרדר במהרה עד לכדי מוות. מטרתו של חיסון כלבת וחיסונים נוספים הניתנים לכלבים היא ללמד את מערכת החיסון להכיר את המחלה, על מנת שחשיפה אליה לא תגרום לכלב לחלות או שלכל הפחות תגרום למחלה קלה ולא מעבר. חשיפת הכלב למחלה גורמת למערכת החיסון שלו לייצר נוגדנים אליה.

פעולת החיסון היא בעצם הזרקה של חומר לתוך הגוף, כאשר המטרה היא ללמד את מערכת החיסון של הכלב לפענח מהו החומר שמסכן את בריאותו. מערכת החיסון תפתח את היכולת להתמודד עם המחלה במידה והכלב ייחשף אליה וחלילה יידבק בה.

החיסון עצמו כאמור מכיל חיידקים ונגיפים מתים או במצב מוחלש שלא יכול לגרום למחלה קשה. החיידקים והנגיפים שמוזרקים לתוך גוף הכלב מגיעים לאזורים בהם משתכפלים תאי מערכת החיסון, שלומדים לזהות אותם ומייצרים נוגדנים בהתאם.

חיסונים לכלבים בהתאם לגילם

כאשר מאמצים כלב חשוב לוודא שהוא מחוסן. במקרה שהכלב לא מחוסן, זה הדבר הראשון שמומלץ לעשות. אם מדובר בגור כלבים חשוב מאוד לתת גם לו חיסון מכיוון שהגוף שלו כמעט ואינו מכיל נוגדנים, אף על פי שגורים מקבלים כמות מסוימת של נוגדנים מהאם. כל חיסון שניתן לכלב משפר את יכולתה של מערכת החיסון שלו להילחם בהם בהצלחה, ולכן עבור גור חשוב לחזור על החיסון כמה פעמים בתדירות גבוהה כדי להגיע לרמת מספקת של נוגדנים בגוף.

עבור כלבים בוגרים החיסון יבוצע בהתאם להוראות היצרן וגם לפי שיקול הווטרינר. חיסון כלבת לצורך העניין יבוצע אחת לשנה, כמו חיסון משושה. במקרים של כלבים שכבר מוגדרים זקנים, כדאי לחזור על חיסון וגם כן להתייעץ עם הווטרינר, מכיוון שמערכת החיסון נחלשת וניתן לחזקה על ידי חיסונים. הקפידו לחסן את הכלב שלכם ושמרו על בריאותו וחייו, כך תרוויחו בן בית נוסף שיאהב אתכם תמיד ללא תנאים.