כיצד בוחרים אוכל בריא לכלביםמזון בריא לכלבים

מי מאיתנו לא נתקל בתופעת עודף השפע? משוטטים בסופר מרקט, וכל מה שרצינו זה לבחור לחם, סך הכל לחם, לא? אמור להיות הדבר הכי בסיסי ופשוט למאכל, אוכל היסוד של האנושות, אך מרוב מבחר כבר יצאו לנו העיניים וכבר קשה לדעת מה לבחור. לחם מלא, לחם שיפון, לחם דגנים, לחם לבן, פרוס, חתוך, שלם, מעוגל ומה לא. אם בחירת לחם נהיה מטלה מסובכת, על אחת כמה וכמה ההחלטה על האוכל הנכון ביותר לכלב שלנו, המצויד במערכת עיכול וצרכים תזונתיים שונים לגמרי משלנו. אז כיצד נדע לבחור את המזון המתאים ביותר לכלב שלנו בתוך כל השפע הקיים?

המלצת רופא

מה לעשות, לא כולנו נולדנו וטרינרים ויש הבדל גדול בין להחזיק כלב בבית לבין באמת להבין את הצרכים הפיזיולוגיים שלו. השיטה הבטוחה והבדוקה ביותר היא לבחור את האוכל המתאים ביותר לכלב שלנו בהתאם להמלצת הרופא המטפל. בין אם זה וטרינר בחדרה ובין אם זה וטרינר בתל אביב, ההמלצה שלהם תיעשה בהתאם לכלב ולא בהתאם לשפע הקיים באיזור מגוריכם, המלצה שתיקח בחשבון את משקל וגיל הכלב, את מצבו הבריאותי, ואת הצרכים התזונתיים הנקודתיים שלו לתקופה הנוכחית.

התאמה בין סוג וגודל הכלב לבין המזון אותו הוא מקבל

ברוב מזונות הכלבים הנמצאים על המדף ישנה הבחנה בין סוג וגודל הכלב במטרה להתאים את המזון הנכון לו. גורי כלבים יקבלו מזון שונה מכלבים בוגרים, וכך גם כלבים קשישים. התזונה של כלב מגזע קטן הינה שונה בהחלט מתזונתו של כלב מגזע גדול. תהליכי חילוף החומרים, בניית השרירים, וההזנה של המערכות השונות בגוף הכלב נקבעים גם לפי מידת פעילותו הגופנית. מספר חברות מזון לכלבים מספקות מזונות ייעודיים לכלבים ברמות פעילות שונות – כלבים שכמעט ולא יוצאים מהבית, לעומת כלבי ספורט והצלה או כלבים פעילים במיוחד, ממש כמו אצלינו בני האדם.

אוכל ייעודי לטיפול בבעיות נקודתיות

הכלב שלכם מקריח? מסריח? משמין? אל דאגה! ניתן לטפל בזה באמצעות תזונה מתאימה. כיום ניתן למצוא על המדף שפע מזונות המועשרים ברכיבים המטפלים בבעיות רפואיות נקודתיות בקרב כלבים כגון נשירה והשמנה, ואף בעיות מורכבות יותר.

לסיכום, כאשר נבחר מזון לכלבים יש לקחת בחשבון את גורמי ההחלטה השונים הקשורים לתזונתו של הכלב, ולתיאורו הכללי – סוג, גזע, גודל, גיל ורמת פעילות. כאשר בחרנו את המזון המתאים לכלבנו כדאי להרגיל אותו למזון זה ולא להחליף סוגי מזונות.

לקריאה אודות חיסוני כלבים לחץ