מאז ומתמיד הכלב נחשב לידידו הטוב ביותר של האדם, ואף ישנן עדויות כי ראשוני הכלבים בויתו כבר לפני שנים רבות. אך ביחסים כמו ביחסים, לעיתים יש עליות ומורדות, וכשם שאנחנו בני האדם לא תמיד נמצאים במיטבנו מבחינה נפשית, כך גם הכלבים, מה שמשפיע על ההתנהגות באופן משמעותי וכן על טיב היחסים. אך ממש כשם שניתן לטפל בבעיות התנהגותיות של בני האדם, בדרכים שונות, כך ישנן מגוון דרכים לטפל בבעיות התנהגותיות של כלבים, כאשר אחת הדרכים האפקטיביות ביותר היא בעזרת פרחי באך.

טיפול התנהגותי בכלבים על ידי פרחי באך

טיפול התנהגותי בעזרת פרחי באך פותח על ידי אדוארד באך, גסטרו מוכר בזמנו, חוקר והומאופת. טיפול בעזרת פרחי באך זו שיטה שמגיעה מתחום הרפואה האלטרנטיבית, כאשר בבסיס השיטה עומדת האמונה, שלכל מצב הנפשי בו אנו שרויים יש השפעה משמעותית על תפקודי הגוף הפיזי אצל כל היצורים החיים בכלל ואצל כלבים בפרט. השיטה מסווגת כ- 38 מצבים נפשיים שונים ולכל מצב נפשי מותאמת תמצית פרחים ייחודית. בעזרת 38 התמציות, ניתן לטהר באופן טבעי רגשות שליליים המשפיעים לרעה על הנפש ועל הבריאות ולהוביל לריפויי גופני. למעשה, התמציות עוזרות לאזן את האישיות וכן לטפל במצבי רוח שנגרמים מתחושות שליליות כגון מתח, חרדה, בדידות, ייאוש, דיכאון ועוד.

השיטה של טיפול בעזרת פרחי באך תפסה תאוצה עם השנים, והפכה למקובלת ונפוצה, הן לטיפול בבני אדם והן לטיפול בכלבים.

לאילו בעיות נפשיות טיפול בעזרת פרחי באך יכול לעזור?

טיפול התנהגותי בכלבים בעזרת פרחי באך מבוסס על פיתוח תמציות שנרקחו במיוחד לכלבים ומיועדות לטיפול בבעיות התנהגות כמו:

  • פחד
  • תוקפנות
  • חרדת נטישה
  • היפראקטיביות
  • ריגוש יתר
  • חוסר גבולות
  • ועוד

כל התמציות מופקות מן הטבע, מפרחים, עצים או שיחים והן אינן מזיקות, אינן ממכרות ואינן גורמות לתופעות לוואי או לסיכונים שונים. כמו כן, ניתן לשלב בין התמציות השונות ולטפל בכמה בעיות בו זמנית, או לשלב את התמצית עם תרופות אחרות במקביל.

מהלך הטיפול

טיפול התנהגותי בכלבים בעזרת פרחי באך יתבצע לאחר אפיון מעמיק של הכלב והבנת מקור הבעיה לעומקו. רק בעזרת ניתוח ההתנהגות ניתן יהיה להתאים את תמצית הפרחים הנכונה ולפתור את הבעיה בצורה טבעית ויעילה.

במה טיפול בעזרת פרחי באך שונה מאילוף קונבנציונלי?

אילוף קונבנציונלי מתבסס על שינוי עולם ההתניות של הכלב כמו גם של בעליו, על מנת להגיע לפתרון הבעיה ההתנהגותית או לכל הפחות, להוביל לשינוי משמעותי באורח החיים. אולם ישנם מקרים בהם לא ניתן לפתור בעיות התנהגותיות על ידי אילוף בלבד, היות והשנים הפכו אותן לעמוקות יותר, או אז נדרש לשלב גם טיפול תרופתי. במצב הזה, פרחי באך הם הפתרון האולטימטיבי היות ומדובר בדרך פשוטה, טהורה ובטוחה לרפא כלבים, תוך שימת לב למצבם הנפשי והמנטלי הייחודי. בנוסף, התמציות יעילות בשינוי תכונות האופי בדרך שתורמת לשלוות הנפש ולשמחתם של הכלבים, בזכות מאפייניהן הייחודיים המאפשרים להחזיר את הגוף והנפש לכדי מצב של איזון, בניגוד לאילוף קונבנציונלי, אשר עובד על בסיס פרס או תגמול כדרך לשינוי התנהגות.

לקבלת סיוע מודרך לטיפול בבעיות התנהגות אצל כלבים וחתולים לחצו