גם כלבים וחתולים מזדקנים בסופו של דבר. אחרי שנים ארוכות שבהם הם מהווים חלק בלתי נפרד מהמשפחה, הם הופכים תשושים יותר, עייפים יותר ולעיתים גם חולים יותר. מה מאפיין טיפול בכלב או חתול קשישים ולמה צריך לשים לב? על כך נענה במאמר זה.

טיפול בבעלי חיים קשישים

באיזה גיל נחשבים כלבים וחתולים כקשישים?

בדרך כלל כלבים וחתולים נחשבים לקשישים החל מגיל שבע ואילך. בעוד שבגילאים צעירים יותר התעסקנו בשאלות על האכלה נכונה של כלבים או סירוס חתולים – כן או לא, החל מגילאים אלו אנחנו מתחילים להתמודד עם תופעות אחרות. חשוב לציין שרוב הכלבים והחתולים שחיים בבית ונהנים משפע ומבריאות, יזדקנו בכבוד ויגיעו לגילאים מכובדים יותר. אפשר למצוא היום כלבים בני 15 ויותר וחתולים בני 20.

מה מאפיין את גיל הזהב אצל חתולים וכלבים?

כשחתולים או כלבים מתבגרים הם חווים בעיות בריאותיות שונות המאפיינות את הגיל המבוגר, ממש כמו אצל בני אדם. מי שלא טיפל בנושא של סירוס חתולים או כלבים בגיל צעיר יותר יפגוש בשלב זה מחלות הקשורות לכך, בין היתר פרוסטטה מוגדלת שיכולה להפריע לשלוותן של חיות המחמד. מה שמחזק עוד יותר את היתרון הבריאותי של סירוס חתולים וכלבים בגיל צעיר.

בנוסף, אנחנו פוגשים מחלות כמו סרטן וגידולים, בעיות במפרקים ובעצמות, כשל בכליות, בעיות בלב ובכבד, בעיות נשימתיות ובעיות במערכת העיכול.

אחת הבעיות הנפוצות אצל כלבים וחתולים בגיל זה היא בעיית שיניים. ברוב המקרים הכלבים והחתולים סובלים מכאבי שיניים, ריקבון ואבנית שמקשים על התפקוד היומיומי. בנוסף, דלקות וזיהומים בשיניים יכולות לעבור לשאר חלקי הגוף ולגרום לסיבוכים בריאותיים. על כן אנו ממליצים בחום לטפל בשיני הכלב והחתול כבר מגיל צעיר.

איזו תזונה מתאימה לחתולים וכלבים בגיל מבוגר?

כמו הרבה דברים אחרים, גם התזונה משתנה בגיל זה. כלבים וחתולים צורכים בשלב זה מזון המתאים לגיל קשיש ויש בו תוספי מזון שעוזרים לחיזוק העצמות והמפרקים. אחד הדברים שחשוב להקפיד עליו הוא בחירת מזון שאינו שמן מאד, שכן השמנה אצל בעלי חיים בגילאים מבוגרים נפוצה בעיקר כי אינם זזים ונעים כמו פעם.

האם לשמור על שגרה פעילה או לאפשר מנוחה?

בכל הקשור לפעילות היומיומית כדאי לשלב פעילות כמו טיול מסביב לשכונה, הליכה קלה או ריצה בחצר יחד עם מנוחה לפי הצורך. כמו בני אדם קשישים גם חתולים וכלבים זקוקים ליותר זמן מנוחה והפעילות הופכת איטית ומתונה יותר. עם זאת, לא כדאי להפסיק את הפעילות.

כיצד לשפר את חייו של החתול או הכלב ולעזור לו בגיל מבוגר?

שיפור החיים של הכלב או החתול בגיל המבוגר מתחיל דווקא בגיל צעיר. סירוס חתולים וכלבים חשוב כדי למנוע בעיות בריאותיות ומחלות בעתיד. בנוסף, חשוב להקפיד על ביקורים קבועים אצל הווטרינר ולטפל בבעיות בריאותיות בזמן. כמו כן, חשוב וכדאי להתאים את התזונה לגיל של חיית המחמד.

ד”ר די- וטרינר בכפר סבא, מזמין אתכם להתייעץ על כל נושא הקשור לחיות המחמד שלכם, ולקבל מענה מקצועי!