זריקות חיסון נגד כלבת – חובה של משרד הבריאות

משרד הבריאות מחייב את כל מי שמחזיק בכלב או בחתול לבצע חיסונים וטיפולים וטרינריים כדי להבטיח שחיית המחמד שלכם בריאה ומחוסנת מפני מחלות קשות כמו כלבת, שעלת, דלקת כבד ופרוו לצד מחלות מוכרות פחות.

לפי החוק, כלבים אמורים לקבל חיסון נגד כלבת מדי שנה בשנה, בהתאם להוראות הוטרינר. כל גור שמגיע אל הוטרינר מקבל תוכנית חיסונים שכוללת מספר חיסונים שונים, כשביניהם גם חיסון נגד כלבת. חיסון זה ניתן לאחר שרשרת החיסונים הראשונית שניתנת לגורים באופן קבוע, בכל שנה ולצד מעקב וטרינרי. חיסון נגד כלבת מומלץ לא רק לכלבים, אלא גם לחתולים.

החשיבות של מתן חיסונים לכלבים היא קריטית. כשמדובר בכלבת למשל, זוהי מחלה שפוגעת במערכת העצבים המרכזית של הכלב ועלולה לגרום לסבל רב. המחלה גורמת להפרעות עצבעיות ונחשבת מדבקת. במקרים בהם המחלה לא מטופלת, היא מגיעה בסופו של דבר אל המוח ומשפיע על ההתנהגות של הכלב, שהופכת להיות תוקפנית ולא אופיינית.

מסיבות אלו חשוב להקפיד על חיסון הכלב פעם בשנה, לפי החוק.

בישראל כל כלב מעל גיל שלושה חודשים חייב ברישיון שניתן לאחר חיסון כנגד כלבת- זאת על פי החוק להסדרת פיקוח על כלבים. חיסון נגד כלבת הוא בעצם החיסון היחיד כיום שהוא חובה של משרד הבריאות, וחובה זו תקפה בכל חלקי הארץ, כך שלא משנה אם תגיעו לוטרינר בבאר שבע, בתל אביב או בעפולה, תדעו כי חלה עליכם חובה לחסן את כלבכם, בכל איזורי הארץ, ובכל שנה, על מנת לקבל רישיון להחזקת כלב.

חיסונים נוספים הניתנים לכלבים

לצד חיסון כלבת ניתנים לכלבים בגילאים שונים חיסונים נוספים שעוזרים למנוע מחלות אופייניות.

חיסון משושה ניתן לכלבים שלוש פעמים – בשלוש מנות נפרדות, בדומה לחיסונים המתמשכים שניתנים לתינוקות אדם בטיפות החלב.

החיסון המשושה במקרה של כלבים ניתן כדי להגן על הכלב מפני שש מחלות שונות:

פרוו – מחלה ויראלית קטלנית שפוגעת בגורים ובכלבים בוגרים ופוגעת במערכת העיכול של הכלב

כלבלבת – מחלה ויראלית שפוגעת בעצבים וגורמת לשלשולים, דלקת ריאות  והפרעות נוספות עד למוות.

דלקת כבד – מחלה קשה מאד שפוגעת בכבד וגם בראייה.

עכברת מסוג 1 – מחלה קשה שפוגעת בראייה ובכבד

עכברת מסוג 2 – מחלה מדבקת לבני אדם הפוגעת לרוב בכליות של הכלב.

פאראינפלואנזה – מחלה נגיפית שפוגעת בדרכי הנשימה של הכלב וגורמת לשיעולים ולנזלת.

לצד החיסונים האלו ניתן בדרך כלל גם חיסון נגד שעלת.

בין אם מדובר בחיסוני כלבת או בחיסון משושה, חשוב לדאוג לרווחתו ולבריאותו של הכלב שלכם. במרפאה של ד”ר די בכפר סבא תוכלו לקבל אוזן קשבת ומידע בנוגע לחיסונים ולחסן את כלבכם למען בריאות ואריכות ימיו. לזימון תור לחיסוני כלבים במרפאה הוטרינרית דוקטור די צרו קשר במספר:  09-767-5152