בעלי כלבים חדשים וותיקים מתורגלים היטב ויודעים שמומלץ להקפיד על החיסונים התקופתיים שניתנים לבעל החיים שלהם, במיוחד בעונת הקיץ שבה הטיולים הופכים לארוכים יותר וכך מגבירים את הסיכוי להידבקות במחלות שונות. במידה ואימצתם או שאתם עומדים לאמץ גור כלבים חדש, עליכם לגשת מיידית לווטרינר שיעניק לגור את החיסונים הנדרשים. במידה ואתם בעלים ותיקים של הכלב, עליכם להקפיד ולגשת לווטרינר לקבלת החיסונים הקבועים של הכלב שלכם כל שנה או כל כמה חודשים (על פי סוג החיסון).

כלבת וסירוס כלבים

חיסונים לכלבים

כאמור, במידה ומדובר בגור כלבים, החיסונים יהיו בין הדברים הראשונים שתצטרכו לבצע. המטרה של החיסונים, גם בקרב גורים וגם בקרב כלבים בוגרים, היא להגן על הכלבים מהמחלות הנפוצות שמאיימות על בריאותם. החיסונים מסייעים במניעת מחלות שעשויות לגרום בסופו של דבר למוות וחלקן אפילו יכולות לסכן בני אדם. החיסונים יהוו חלק מתהליך חיזוק הגוף של הכלב שלכם, על מנת שלא תצטרכו לטפל בעתיד בכלב חולה. מדובר כאן גם בבריאות של חיית המחמד היקרה לליבכם, אך גם בחסכון כספי עבורכם, בעלי הכלבים.

חיסון משושה וחיסונים חשובים נוספים

חיסון המשושה הוא אחד השמות שיצרבו היטב בתודעה שלכם כאשר תהפכו באופן רשמי לבעלי כלבים. מדובר בחיסון שמכיל חיידקים שיגנו על הכלב שלכם מפני סוגין שונים של מחלות. חיסון משושה ניתן לראשונה לכלבים במסגרת גיל 6 עד 8 שבועות, כאשר חוזרים ומבצעים אותו פעמיים נוספות לאחר מכן, אחת לשבועיים. מעבר לסבב החיסונים הראשוני שכל גור חייב לקבל, הכלב ימשיך לקבל חיסון משושה אחת לשנה לאורך כל חייו.

חיסון תולעת הפארק מספק טיפול מונע לתולעת קטלנית שעשויה לחדור לגופו של הכלב שלכם במידה והוא אוכל חרקים נגועים. במקרי קיצון התולעת עשויה לגרום למחלה שתוביל למותו של הכלב, לכן חשוב להעניק את הטיפול המונע ולתת לכלבים את החיסון אחת לתקופה, בדרך כלל פעם ברבעון.

חיסון חשוב נוסף שצריך לתת לגורי כלבים צעירים, זהו חיסון פרוו, שמסייע בהגנה מפני מחלת הגורים הקטלנית. מחלת הפרוו שכיחה בקרב גורים עד גיל 6 שבועות, אך לאחר מכן היא כבר לא מהווה איום. חיסון הכלבת ניתן גם כן לכל כלב, החל מהנקודה בה הוא מגיע לגיל 3 חודשים. חיסון הכלבת שומר על הכלב מפני המחלה הקשה שעשויה לסכן את בני האדם שיתקרבו אליו.

בתקופת הקיץ אליה אנחנו נכנסים, הכלבים חשופים ליותר טפילים שיכולים לגרום להם נזק, הקפידו לבצע בזמן את כל החיסונים הנדרשים וכך תוודאו שכלבכם – מוגן.