אימוץ של חתול חדש בבית הוא תמיד תהליך התאקלמות, אבל כשמדובר בגור קטן כללי ההתנהגות משתנים ואנחנו חייבים להיות קשובים יותר ולטפל בגור בצורה עדינה ונכונה. אז מה חשוב לדעת על הטיפול בגור חתולים חדש? הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון.

גורי חתולים אוכלים לאט ובזהירות

בלי אוכל קשה, בלי עצמות, בלי פירות וירקות, בלי בצל ושוקולד ובלי חלב פרה – אולי המזון הכי מתבקש. כל הדברים האלו יכולים לגרום לגורי חתולים לבעיות בריאותיות רבות. לכן, כדאי להתייעץ עם וטרינר ולקבל ממנו המלצות על אוכל מתאים לחתול.

הוטרינר ימליץ בדרך כלל לוותר על כל מוצרי המזון שציינו כאן ולדבוק במזון לגורי חתולים שניתן לרכוש בחנויות לציוד בעלי חיים וגם בסופר.

דבר חשוב נוסף הוא שלא כדאי להאכיל את גורי החתולים בכמויות גדולות של אוכל, לא צריך לפטם אותם. לצד חיסונים לחתולים שיכולים להפוך את החתול ליותר רגיש לכמה ימים ואז הוא לא יאכל כמויות אוכל גדולות. מצד שני יכולה להגיע תקופת גדילה בה הגור יאכל יותר. אל תחששו והתייעצו עם הוטרינר לגבי כמויות המזון.

חיסונים לחתולים

חיסונים לחתולים – מה חשוב לדעת לפני?

גור חתולים קטן חייבים לחסן. הוא חשוף מאד למחלות מדבקות שמועברות בין חתולים. בין המחלות האלו תמצאו מחלות שפוגעות בדרכי הנשימה, מחלות לב וזיהומים. חיסונים לחתולים מתחילים בגיל שישה שבועות.

הגור יקבל טיפול נגד תולעי מעיים, חיסונים משולשים ומרובעים וכן חיסון כלבת במידה ומדובר בחתול שיוצא מהבית. החיסונים ניתנים בסדרות ועל חלקם צריך לחזור לאחר תקופה מסוימת. חיסון נגד כלבת למשל כדאי לתת בכל שנתיים. חיסון מרובעת ומשולשת ניתן בשני מחזורים.

צרו לגור החתולים פינה משלו בבית

אם מדובר בחתול שעומד לגור בתוך הבית, דאגו לארגז חול שנמצא במקום ברור וקבוע, ובו יוכל החתול לעשות את צרכיו. בנוסף, כדאי ליצור בתוך הבית פינה שתהיה מוקדשת לחתול. הכינו לו מצע נעים ונוח שעליו יוכל להתכרבל ופינה נוספת שבה יהיה האוכל שלו. חשוב שהאוכל יהיה ממוקם רחוק מארגז החול.

השקיעו בצעצועים ותמנעו קרעים בספות

חתולים קטנים אוהבים לשחק ולהשתולל. כדי להימנע מקרעים וחורים בספות ובכורסאות בבית, כדאי לרכוש צעצועים לחתולים שיאפשרו לגור החתולים שלכם לגרד, לשחק ולהשתולל מבלי להרוס את הבית.

ישנם אינספור סוגים של מתקנים שונים שיעזרו לכם למנוע את הנזק ואיתם צעצועים רבים המותאמים לגורי חתולים.

עיקור וסירוס חתולים

תהליך חשוב מאד הוא עיקור חתולה או סירוס החתול שלכם. עיקור חתולה נעשה לפי אבחנת הוטרינר בחודשים הראשונים לחייה של החתולה. סירוס חתולים מתבצע גם הוא בתחילת הדרך. בביקור הראשון אצל הוטרינר, הוא ינחה אתכם מתי להגיע ולבצע עיקור חתולה או סירוס חתול, בהתאם למינו של החתול שאימצתם.