חיסון גורי כלבים וחתולים זה חלק בלתי נפרד משגרת הטיפול בבעל החיים שתבחרו לאמץ ולהכניס לביתכם. על מנת לספק לחיית המחמד החדשה שלכם את כל התנאים הדרושים על מנת לחיות חיים בריאים עד כמה שאפשר, מבצעים מספר חיסונים כאשר בעל החיים עדיין גור ולאחר מכן, עוברים לשגרת חיסונים תקופתית של אחת בשנה או אחת בכמה חודשים למשך שארית חייו. מחלות כמו כלבת, שמסכנות חתולים וכלבים, עלולות לסכן גם בני אדם ולכן חשוב לעשות כל מה שניתן על מנת למנוע אותן. חיסון בעל החיים שאימצתם לא רק ימנע מחלות עתידיות אלא גם יחסוך לכם את ההוצאות  הטיפול בעתיד.

חיסון גור חתולים

חיסון גור חתולים וחתולים בוגרים

חתולים ידועים כבעל חיים שרגיש מאוד למחלות, לכן חייבים להקפיד על מתן החיסונים והטיפולים השגרתיים במלואם. חיסון גור חתולים וחתולים בוגרים יותר, מסייע בשמירה על בריאותם של החתולים ומקטין את הסיכוי להידבק במחלות שעשויות להיות קטלניות עבורם, שבהן הם יכולים להידבק כתוצאה בעיקר (אך לא רק) ממגע עם חתולים אחרים. החיסונים בסופו של דבר משמשים גם כקו הגנה על בריאותם של בעליהם, שעשויים להידבק גם בחלק מהמחלות שמסכנות את החתולים.

עצם העובדה שחתולים נוטים להישאר סגורים בבית, לא אומרת שהם אינם חשופים למחלות השונות. טפילים ומחלות עשויות למצוא את דרכן אל החתול שלכם גם במידה והוא אינו יוצא מהבית אף פעם, דרך הבגדים שלכם לדוגמא, שאולי מביאים איתם את הטפיל או החיידק מהרחובות שבחוץ. במידה ומדובר בגור חתולים חדש, חשוב מאוד לא להוציא אותו מהבית בכלל על מנת להימנע ככל שניתן מהדבקה, עד שהוא מחוסן לחלוטין.

סוגי חיסונים שניתנים לחתולים

חיסון גור חתולים הוא אחד הדברים הראשונים שתעשו במידה ואימצתם גור חדש. החיסון הראשון שיקבל הגור יהיה חיסון מרובע, שניתן לאחר גיל שישה שבועות. חיסון מרובע משלב בתוכו הגנה מפני מחלות החתלתלת, כלמידה, קליצי וירוס, פאנלאוקפוניה ורינוטרכיאיטיס. החיסון יינתן לראשונה בגיל חודשיים ולאחר מכן עוד פעמיים, אחת לחודש על גיל 4 חודשים. לאחר מכן, כאשר החתול יהיה בוגר, חוזרים על החיסון אחת לשנה, על מנת לשמר את יכולתו של החתול לייצר נוגדנים למחלות השונות שמפניהן החיסון מספק הגנה. במידה והחתול שלכם יוצא הרבה החוצה, כדאי לתת גם חיסון כלבת כבר בגיל ארבעה חודשים. גם חיסון הכלבת יינתן באופן שגרתי אחת לשנה.

חיסון גור חתולים וחיסון חתולים בוגרים חשוב מאוד ומדובר בחלק בלתי נפרד מהטיפול בחיית המחמד שלכם, לכן חשוב שתקפידו לבצע אותם – בזמן.