בדומה לבני האדם, גם בעלי החיים מושפעים לא מעט מהמזון שהם אוכלים, לטובה ולרעה. ניתן למצוא כיום בחנויות בעלי החיים מגוון רחב של מזונות לכלבים, שבחלקם מספקים מענה לצרכים שונים. אוכל רפואי לכלבים, שעל פיתוחו אחראיות חברות רבות המתמחות בכך, יכול לספק מענה לבעיות בריאות שונות, שמהן סובלים הכלבים. אוכל זה נחשב לאיכותי מאד ומתבסס על רכיבים, העוזרים לחזק את מערכות הגוף השונות שלו, מקלים על תהליך העיכול עצמו וגם משפרים את תפקודו באופן כללי.

אוכל רפואי לכלבים יכול, פעמים רבות, להחליף טיפול רפואי אחר כמו תרופות מסוימות. לעיתים הוא מהווה תמיכה נוספת והוא ניתן יחד עם התרופה. שניהם עוזרים לכלב להתמודד עם המחלה או עם הבעיה הבריאותית שממנה הוא סובל כך שיוכל ליהנות מאיכות חיים טובה. על המזון הרפואי הזה ממליץ בדרך כללהווטרינר המטפל בכלב, ואפשר לרכוש אותו כאמור בחנויות בעלי החיים השונות.

מזון בריא לכלבים

מתי יש לעבור לאוכל רפואי

במקרים בהם הכלב סובל מבעיות רפואיות שונות ניתן לשקול לעבור לתזונה טבעית, המחליפה את המזון היבש. לתזונה זו יתרונות רבים, אך לעיתים ובמיוחד כשאלו בעיות מורכבות יותר, היא איננה מספקת את המענה המתאים. אוכל רפואי לכלבים נדרש במקרים בהם התזונה הטבעית לא עוזרת והכלב סובל מבעיות בריאות שונות. כמו: דלקות אוזניים, דלקת במערכת השתן, שלשולים תכופים, עצירויות, בעיות בכבד, בעיות שיניים ועוד. במקרים כאלה מומלץ מאד להגיע עם הכלב לבדיקה אצל הווטרינר, לבחון את אפשרויות הטיפול הקיימות, כמו גם רכישה של אוכל רפואי לכלבים.

האוכל הרפואי אמור לשמש את הכלב כחלק מהמערך הטיפולי המוצע לו. עליו לצרוך אותו כל עוד הוא סובל מאותה בעיה ועד שזו תחלוף מעצמה. לעיתים מדובר במחלה כרונית ממושכת ועל הכלב להמשיך ולצרוך את המזון הרפואי המיוחד שנבחר לו למשך כל חייו. חשוב לדעת: מזון רפואי עשיר ברכיבים חשובים שטובים לכלב. הערך התזונתי שלו גבוה מאד, ובמיוחד בהשוואה למזונות אחרים, הוא תורם לא מעט כאמור למערכותיו של הגוף ומהווה עבורו תמיכה חשובה. אפשר להמשיך ולצרוך את המזון המיוחד גם לאחר שהמחלה חלפה ולו כדי ליהנות מהיתרונות הרבים שהוא מציע.

כדאי לדעת

ישנם סוגים שונים של אוכל רפואי לכלבים. ישנו סוג המתאים לבעיות בכבד, סוג אחר המתאים לכלבים מבוגרים מאד וגם אוכל רפואי לגורים. מומלץ מאד שלא לרכוש את המזון ללא קבלת מלוא הפרטים על רכיביו השונים וכמובן רק בהמלצת הווטרינר המטפל. כדאי לשים לב לרכיבים שלו ולוודא שהוא מיוצר על ידי חברה מוכרת ומובילה בתחומה, חברה מומלצת בשוק.